Hvordan returnerer jeg en vare?

1. Registrer returen

a) Klikk på brukerkonto symbolet oppe i høyre hjørne. Logg inn dersom du ikke er innlogget.
b) Du vil nå se dine siste bestillinger. Dersom du vil returnere fra en tidligere bestilling kan du klikke “Se alle”. Du vil nå få en oversikt over alle dine bestillinger,

c) Trykk på piltastene ved ordrenummeret til bestillingen du vil sende i retur. Du vil nå se en oransje knapp som sier “Returner artikkel. Klikk på denne.

d) Du vil nå komme til en ny side som viser alle artikkelene bestillingen. Kryss av boksen til venstre for varene du vil returnere. Velg deretter grunn for retur. Trykk deretter den oransje knappen som sier “Videre”

e) Se over at riktig vare er oppgitt og trykk “Meld retur” for å bekrefte returen.

f) Du kan nå velge om du vil laste ned returskjemaet og printe det ut selv, eller om du vil ha det tilsendt per post. Klikk på knapp etter ditt ønske.

g) Følg instruks gitt på side for å fullføre din retur.

2. Pakk varene

a) Pakk varene i originalemballasjen og legg dem i en passende eske sammen med den ene delen av returslippen. Du kan gjerne bruke esken varene ble sendt i, eller en annen eske dersom du ønsker det. Lukk esken forsvarlig, og klistre den andre delen av returslippen utenpå esken. 

Normalt ankommer klærne i en gjennomsiktig plastpose. Det er ikke nødvendig å legge klærne tilbake i disse plastposene.  

b) For at vi skal kunne garantere at din retur blir registrert riktig er det viktig at ulike bestillinger returneres hver for seg med riktig returskjema. Du kan selvfølgelig sende flere varer i samme eske dersom de stammer fra samme ordre. 

3. Send

a) Lever retursendingen der du hentet den, eller på nærmeste MyPack-utleveringssted.  Det er viktig at pakken leveres på et MyPack sted da vår leverandør er PostNord.

b) Merk: I enkelte tilfeller benytter vi Posten som underleverandør. Dersom din pakke ble levert av Posten, leverer du retursendingen på ditt lokale postkontor eller Post i Butikk. Dette gjelder kun om pakken din er sendt med Posten Norge.

Ellers gjelder alltid: Har pakken blitt levert av MyPack må den også returneres hos MyPack. Det er kun slik vi kan spore din retur og garantere at den kommer tilbake til oss. Dersom du leverer pakken utenfor våre retningslinjer for retur kan vi ikke garantere at vi vil motta returen. Pakker sendt med Posten Norge kommer i de fleste tilfeller omsider til oss, men dette kan ta lengre tid og vi kan ikke garantere at den vil komme frem til oss dersom den ikke er levert med PostNord.

Retur er også kun gratis dersom du følger våre retningslinjer for retur. Vi vil ikke refundere for en betalt retur gjennom Posten Norge eller andre leverandører.

c) Pakken sendes deretter til vårt lager i Tyskland. Returtiden er på en til tre uker.

4. Tilbakebetaling

a) Du vil motta en bekreftelse på e-post når vi har mottatt din retur.

b) Så fort vi har registrert returen, tilbakefører vi umiddelbart kjøpsbeløpet til deg. Dersom du ikke har betalt, sletter vi helt enkelt det utestående fakturabeløpet.
Husk at det kan ta inntil fem virkedager før beløpet er synlig på din konto grunnet behandlingstid av banken. Sjekk også gjerne bestillingsdato for refunderingen, da den noen ganger kan bli sendt til denne datoen.

Husk! Dersom du har handlet med faktura og returnerer varer etter betalingsfristen på 30 dager, er det viktig at du betaler din faktura. Beløpet blir refundert igjen så fort vi mottar din retur.

Merk også at returer kun kan bli godtatt dersom varene er ubrukte og med merkelappen fortsatt festet til plagget. 
Du kan lese mer om villkår for retur her.
 

Kontakt oss