Hva gjør jeg dersom jeg mottar en phishing e-post?

Hva gjør jeg dersom jeg mottar en phishing e-post?

Dessverre kan det forekomme at en uautorisert tredjepart sender e-poster som utgir seg for å være Zalando. Dette kan feks. være forfalsket ordrebekreftelse og betalingskrav. Kriminelle kan slik prøve å få tilgang til dine data og passord for å gjøre uautorisert betalinger.

Hvordan gjenkjenner jeg en phishing e-post?

Bare e-poster med avsender “info@service…" og “service@zalando..." vil være sendt fra Zalando. Vennligst sjekk at e-posten var sendt fra en av de adressene.

Det er viktig å vite at vi ikke spør om personlige passord eller data, hverken via e-post eller telefon.

Hva gjør jeg dersom jeg har svart på en phishing e-post?

Du bør ikke åpne linker eller vedlagte filer fra phishing e-poster. Help sidene til din e-postleverandør vil forklare deg hvordan du finner ut hvem som er sender for en evt. mistenkelig e-post.

Vennligst følg instruksene og informer oss om denne informasjon, slik at vi kan prøve å stanse utsendingene dersom mulig.

Her er en liste over de mest vanlige e-postleverandørene:

Google

Microsoft

Yahoo

Dersom du mistenker at du være et offer for en phishing e-post anbefaler vi at du endrer ditt passord under “Mine opplysninger”.

Sjekke om også andre passord kan være delt (slik som feks. nettbank) og dermed endre de.

Vennligst rapporter mistenkelige e-poster du har mottatt. Våre kundebehandlere er her for å svare på videre spørsmål via kontakt mulighetene under.


Finner du ikke svaret du leter etter?
Kontakt oss
Chat med oss

Ring oss

Mandag til fredag 08.00-18.00.

Prisene fra din teleoperatør er gjeldende.

Hva med 10% rabatt?*

Nyheter per e-post fra Zalando.no

Abonner på nyhetsbrevet og få 10% på din neste ordre. Vi holder deg oppdatert på motefronten.

Rediger dine innstillinger

Hva er du mest interessert i?

Les mer under Personvern. Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrevet uten kostnad.