Fakturabetaling

Med faktura har du 30 dagers betalingsfrist fra du legger inn din bestilling. Når du har lagt inn bestillingen vil du motta en ordrebekreftelse per e-post. I denne ordrebekreftelsen finner du også betalingsinformasjon.
Det forekommer ingen ekstra gebyrer eller kostnader ved kjøp med faktura.

Er du usikker på hva du har utestående?
Logg inn for å se dine utestående beløp

Logg inn for å se dine åpne beløp

Du kan se ditt nåværende utestående beløp på dine bestillinger inne på din kundekonto. 
Dersom du nylig har gjort en betaling, husk at det kan ta opp til fem virkedager før betalingen er synlig i denne oversikten.
Husk at returer kan bruke opp til tre uker for å bli returnert til våre varelagere. Dersom vi ikke har mottatt returen vil ikke fakturaen oppdateres. Du kan alltid betale for kun de varene du har beholdt i en ordre. Kjøpsbeløpet for varene du har returnert vil bli slettet fra fakturaen så fort vi har mottatt din retur.
Betaling gjøres til
Betalingsmottaker: Zalando SE
Kontonummer: 6008.05.01210
Referansenummer: Ditt ordrenummer

Feilmelding når jeg betaler i nettbanken
Vær oppmerksom på at Zalando ikke benytter seg av KID-nummer, og ordrenummeret må derfor oppgis som referanse i meldingsfeltet ved betaling. Dersom KID/meldingsfelt er det samme i din nettbank kan du skrive "bestilling" foran ordrenummeret når du betaler.

Hvorfor får jeg ikke betale med faktura?
Når du bestiller gjøres det en teknisk vurdering av vårt system som avgjør om betaling med faktura tilbys eller ikke. Av sikkerhetsmessige årsaker dekker vurderingen både kjente og ukjente faktorer. Dersom du ikke får valgt faktura kan det blant annet skyldes at:

• Leveringsadressen og fakturaadressen er ulike.
• Du har en ubetalt faktura fra en tidligere bestilling.
• Kjøpsbeløpet overstiger 3300 kr. Denne grensen kan avvike.

Vi ber om din forståelse hvis du fyller disse kriteriene, men likevel ikke blir tilbudt faktura. Vi ber deg da vennligst benytte en av de andre mulige betalingsformene denne gangen.
Vår kundeservice har dessverre ikke mulighet å påvirke eller forutse hvilke betalingsalternativer som er tilgjengelig for deg.

Hvorfor har jeg blitt kredittsjekket?
Zalando SE forbeholder seg retten til å kredittvurdere din forespørsel om betaling etterskuddsvis ved bruk av faktura. Zalando SE bruker elektronisk gjenpartsbrev (en kopi av vurderingen), og dersom en kredittvurdering blir foretatt vil du få tilsendt en lenke til ditt gjenpartsbrev via e-post eller SMS.
Du kan også logge deg på www.minexperian.no for å lese dine gjenpartsbrev (krever BankID). Dersom du ønsker å få dette tilsendt til en annen e-postadresse enn den du har registrert hos oss, kan du endre dette inne på dine kontoinnstillinger.
Zalando SE forbeholder seg retten til å avslå din søknad eller begrense kredittbeløpet avhengig av utfallet av kredittvurderingen. Personopplysninger håndteres i henhold til gjeldene lover.

Kan jeg få betalingsutsettelse?
Vi har dessverre ingen mulighet til å tilby delbetaling eller betalingsutsettelser. Ved forsinket eller manglende betaling vil du motta en betalingspåminnelse med et purregebyr på 64 kr. Husk! Dersom du har handlet med faktura og returnerer varer etter betalingsfristen på 30 dager, er det viktig at du betaler din faktura. Beløpet blir refundert igjen så fort vi mottar din retur.
 

Kontakt oss